Monday, August 2, 2010

Ikan Pelik









Pernahkah anda mendapat tangkapan yang pelik? Sekiranya anda mempunyai tangkapan ikan pelik silalah berkongsi gambar anda dalam blog joran ria untuk tatapan semua. Hari ini saya akan memaparkan koleksi ikan pelik yang jarang sekali kita boleh lihat dikaca tv ataupun dengan mata kita sendiri. Saya akui yang saya sendiri belum pernah lagi mendapat tangkapan pelik ketika memancing apatah lagi melihatnya sendiri dikaca tv. Maklumat ikan pelik ini pun saya dapat dari internet. Kalau korang dapat ikan pelik ini apa agaknya korang akan buat? Pelihara ataupun lepaskan semula untuk ikan ini terus membiak? Dan sekiranya korang teringin nak merasai ikan pelik nie, masakan apa agaknya yang korang nak buat? Goreng je ke atau buat kari?? hehehe... kalau dapat 3 atau empat ekor ikan pelik yang sama jenis, korang trylah makan macamana rasanya ikan pelik tue? Mesti rasa ikan juga tue kan?? hehehehe ...
Resepi untuk kali ini terpaksalah korang yang sediakan sebab saya pun tak tahu nak masak apa kalau dapat ikan pelik macam ini. "Mungkin Goreng je kot" hehehe....

1 comment:

  1. aku kalo dpt ikan pelik yg masih benafas ni,aku 'piara' simpan dlm baldi.kalo yg mati,bg kucing aku makan,kalu setengah mati,aku goreng trus makan.

    p/s:pernah dpt pancing slipar jepun warna biru.pelik bukan?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...